PERSBERICHT 5 April: Blockchain taal OLE, zodat mensen zelf foutloos een blockchain kunnen maken.

April 4, 2018

OLE is “Google translate ” voor de blockchain. OLE wordt 5-8 April 2018 voor het eerst gebruikt op grootste hackathon ter wereld in Groningen. OLE maakt programmeurs overbodig.

Groningen, 20180405

Wat is OLE ?

OLE is een Natuurlijke Blockchain specificatie- en programmeertaal met een compiler. De OLE compiler zet een EU taal automatisch foutloos om in programmeercode. Bijvoorbeeld: Engels naar Solidity, de taal van de populaire Ethereum blockchain. OLE staat voor Objects, Language & English. OBN is de Nederlandse variant.

Waarom is OLE ?
Om snel resultaat te boeken met blockchaintechnologie is wel het juiste gereedschap nodig. Dat is OLE. Zonder raak je achterop. Blockchain wordt snel een triljarden markt (2020) stelt Gartner.

OLE wordt automatisch omgezet en is daarom foutloos & complience proof. OLE lost tevens het tekort aan programmeurs op. Voor iedere blockchain programmeur zijn er 14 vacatures. Wat internet betekende voor de media is Blockchain voor al het sociaal, economische en technische denken. Al het denken komt onder 1 dak. Iedereen moet een kennisbijdrage leveren. Iedere generatie moet haar wereld nu eenmaal zelf opnieuw uitvinden. Veel kansen op werk, maar er snel bij zijn in deze wereld telt. OLE is Nederlands blockchain gereedschap.
Vakdeskundigen kunnen met OLE zelf juridische, economische en sociale procedures op een blockchain schrijven. OLE is ook heel geschikt voor het onderwijs.
Hoe werkt OLE ?
OLE bestaat uit digitale grammatica en semantiek. Het werkt niet zoals Google translate. Google translate werkt niet voor programmeertalen, anders deden ze het wel. De invoertaal is gemakkelijk aan te passen omdat de instructie set beperkt is. Louter de feiten worden door de vakdeskundige beschreven. OLE biedt een unieke controleerbare en foutloze mannier van blockchain programmeren.

Noot voor redacties:

Wie zijn de makers van OLE?

De Blockchain Kennis Stichting.

Oud collega’s van de rug.nl richtten De Blockchain Kennis Stichting in 2017 op. BKS is een onderzoeks-stichting met als doel OLE verder te ontwikkelen. Ongeveer over 2 jaar wordt OLE open source. De community moet eerst op gang komen, semi-open source heet dat. Daarom een onderzoeksstichting. Eerder de OLE code vrijgeven als open-source is zinloos: commerciële wereldpartijen nemen het op in hun verdienmodel.

De marktrapporten waarna verwezen taan op dit blog: blockchainstichting.nl /nieuws

Contact:

Arnoud. W. Berghuis MSc.

Bestuurder Blockchain Kennis Stichting / Blockchain Knowledge Foundation

Arnoud.berghuis@blockchainstichting.nl

Phone +31507200299

Mob + 31 611601648

www.blockchainstichting.nl

FB: @blockchainfoundation Twitter @blockchainole

www.linkedin.com/company/blockchainstichting

RSS Feed
Featured Posts

A language layer on top of the blockchain is needed to maintain and control IP.

February 15, 2019